Home Technika Mały sklep – co potrzebne do otwarcia?

Mały sklep – co potrzebne do otwarcia?

26 lutego 2016
Wiele z nas marzy o tym lub nawet ma w planach, albo nawet lepiej jest obecnie w realizacji tworzenia swojego pierwszego biznesu. Dzięki korzystnym ustawom zaproponowanym przez nasz rząd obecnie nastąpiła moda na otwieranie małych sklepów spożywczych. Jednak wiele osób podchodzi do tego zadania bez kompletnie jakiejkolwiek wiedzy i doświadczenia, dlatego odnoszą porażkę i szybko stają się bankrutami.

Tego wszystkiego można byłoby uniknąć gdyby zaplanować realizację sklepu wcześniej i dokładniej. Najważniejsze jest to, aby dokładnie przeprowadzić analizę słabych i mocnych stron dla naszego sklepu, a także, aby znaleźć potencjalne zagrożenia, które czyhają na nasz biznes, oraz potencjalne szanse, które mogą wpłynąć na to, że nasz biznes wypromuje się i będzie nam przynosił duże i znaczące zyski. Nie mniej ważną od tego rzeczą jest dobry biznesplan. Oprócz przewidywanych wydatków na wynajem pomieszczenia, czy zakup produktów spożywczych i chemicznych do naszego sklepu musimy doliczyć także koszty wynagrodzenia dla księgowych, wynagrodzenia dla obsługi sklepu czy ekspedientów, a nawet takie drobnostki jak kasa fiskalna, rolki do kasy fiskalnej czy terminal do płatności za pomocą kart debetowych i kredytowych. Następnie po przeliczeniu wszystkiego w biznesplanie możemy dopiero brać się za zakładanie działalności gospodarczej w formie jednoosobowej działalności gospodarczej, spółki osobowej, (czyli na przykład partnerskiej, jawnej czy cywilnej) albo spółki z ograniczoną odpowiedzialnością. Należy udać się do urzędu miasta i zarejestrować firmę w odpowiednich rejestrach. Ponadto konieczne będzie założenie konta bankowego specjalnie dla firmy, ponieważ ze względu na dużą liczbę transakcji ciężko byłoby operować sklepem z własnego, osobistego konta. Mając zrealizowane wszystkie punkty można przejść wreszcie do podpisania umów z dostawcami, oraz osobą wynajmująca lokal użytkowy na nasz mały sklep. Potem już tylko umowy z kadrą pracowników, uzyskanie niezbędnych licencji na papierosy czy alkohol i sprawa jest prawie załatwiona. Oczywiście cały czas musimy doglądać czy wszystko jest w porządku z naszym sklepem i nie brakuje jakiś towarów lub jakiś z pracowników nie obija się w trakcie wykonywania swojej pracy.


POLKAS
Pasternik 94, 31-354 Kraków
12 634 05 44
http://www.polkas.pl

1 comment

You may also like

1 comment

Leon 7 lipca 2016 at 11:30

Co zrobić w przypadku jak mój dotychczasowy serwis urządzenia fiskalnego w Krakowie stracił uprawnienia do serwisowania i nie ma z nim kontaktu? Czy mogę samodzielnie dokonać zmiany firmy serwisującej urządzenie? Czy muszę to wcześniej gdzieś zgłosić, czy firma u której dotychczas odbywał się serwis musi zadbać o zastępstwo? 

Leave a Comment