Home Bez kategorii Podział reklamy ze względu na cel

Podział reklamy ze względu na cel

11 czerwca 2017

Wszystek z nas zna reklamy – otaczają nas praktycznie z dowolnego pomieszczenia; albo zatem w stronie billboardów, plakatów, lub i reklam telewizyjnych i radiowych. Informacji mogą pozwolić wiele form, zawsze pamiętają pewną funkcję: powinny zachęcić nas do zajęcia się danym produktem, co w konsekwencji doprowadzi do jego kupna. Twórcy reklam zawsze muszą pamiętać o czymś szczególnie istotnym. Mężczyznom nie można niczego rozkazać, jednak można ich zmanipulować, by (nawet czasem nie do tyłu świadomie) wykonali prace, których z nich wyglądamy. A tu mamy do własnego problemu, czy do hipnotycznego języka wpływu, którym jest perswazja. Ludziom, którzy nie są związani prosto z marketingiem, oczywiste są podziały reklam ze powodu na media, czyli między innymi reklamy internetowe, telewizyjne i plakaty. W marketingu jest także jedne niezmiernie istotny, jeśli nawet nie ważniejszy podział, czyli ze powodu na podstawę. Tak dlatego możemy korzystać reklamy szeptane, informacyjne, lecz jeszcze reklamy typu francuskiego lub nawet polskiego.

Czym różnią się wprowadzone przeze mnie przykłady? Reklama informacyjna jest najzwyklejsza do zdefiniowania – jest wtedy po prostu przekaz, iż jesteśmy dodatek do zaoferowania dla mężczyzny. Reklama francuska lecz będzie używała sprzedać nam konkretny artykuł stawiając go w środek żartobliwy. Z serii reklama typu polskiego będzie zawierała do takich kulturalnych dzieł sztuki, powiedzeń czy same zjawisk znanych tylko Polakom. Dla mnie najpopularniejsza jest reklama typu szeptanego. By ją okazać, użyję dobrego przykładu. Wyobraźmy sobie, że stanowimy w magazynie. Oglądamy jakąś koszulę, a sprzedawczyni, nakierowana naszym przekonaniem, kończy się w własnym trendzie oraz z razu zaczyna wychwalać produkt, nie patrząc na swoje protesty, iż tak właściwie ciągle się nie zdecydowaliśmy albo jeszcze „tylko oglądamy”. Ten klient sprzedaży sprawia, że odczuwamy się przytłoczeni, śledzeni, wynosimy od razu ochotę rozwiązań ze sklepu.

chillgard rt

Sprzedawcy nauczeni reklamy typu szeptanego podejdą, zapytają czy nam w czymś pomóc, a gdy odpowiemy magiczne „nie, dziękuję”, odwrócą się i, niby przypadkiem, zaczną mówić do kolejnego sprzedawcy, że niedawno kupili dla własnego partnera koszulę w owym biznesie, zaczną wychwalać produkt. Uczyni to, że my, przypadkowi słuchacze, zainteresujemy się przedstawianym produktem. Prawdopodobnie osiągniemy tę tąż koszulę, zapłacimy za nią również spełnieni wyjdziemy, nie przechodząc do kraju świadomości, że tak zostaliśmy zmanipulowani. Ostatni przytoczony przeze mnie przykład doskonale pokazuje, czym stanowi perswazja. Albo jest do działanie dobre? Dla klientów powtarzało się, iż nie, w tyle nikt nie planuje być traktowanym. Ale dla sprzedawców jako najbardziej. Spójrzmy prawdzie w oczy. Sklepy, wszystko jedno z której branży, z tego się utrzymują. A historia pokazała, iż handel metoda wymienną nie do końca się sprawdza.

0 comment

You may also like